انتخاب پمپ هیدرولیک پیستونی مناسب
پریما جهانگیری یکی از نخبگان حوزه مد و لباس است
انتخاب پمپ هیدرولیک پیستونی مناسب
سه شنبه 28 مرداد 1399 ساعت 16:32 | بازدید : 99 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

پمپ هیدرولیک چیست؟

پمپ ای که یک سیستم هیدرولیکی است ، انرژی مکانیکی تأمین شده توسط موتورهای الکتریکی را به منابع احتراق به نیروی هیدرولیکی تبدیل می کند.

فشار اتمسفر ایجاد شده توسط خلاء نسبی ایجاد شده با فعال شدن اجزای مکانیکی پمپ ، مایع را مجبور به حرکت به سمت ورودی پمپ می کند و سپس توسط پمپ به سایر قسمتهای مدار هیدرولیک منتقل می شود. محرک های سیستم (سیلندر هیدرولیک یا موتور) انرژی هیدرولیک تولید شده توسط پمپ را به توان خروجی مکانیکی مورد نیاز تبدیل می کنند.

پمپ هیدرولیک پیستونی صحیح را انتخاب کنید

پمپ ها را بر اساس تجربه انتخاب نکنید. قبل از انتخاب پمپ هیدرولیک ، چندین فاکتور مهم در نظر گرفته شده است ، از جمله:

حداکثر فشار مورد نیاز در سیستم برای تولید توان خروجی کافی برای اپراتورها
حداکثر جریان فعلی یا متوسط جریان مورد نیاز هنگام استفاده از سیستم از جمع کننده
راندمان پمپ ، قابلیت اطمینان ، سهولت در نگهداری ، هزینه خرید اولیه و سر و صدای پمپ
کنترل جریان پمپ در مراحل بیکار سیستم هیدرولیک
تعدادی فاکتور دیگر نیز شامل می شود ، از جمله سازگاری پمپ با روغن های خاص - ارگونومی پمپ هیدرولیک و قیمت پمپ نیز مهم است.

توزیع پمپ های هیدرولیک از نظر کار با سیال
در صنعت هیدرولیک ، پمپ های هیدرولیک از نظر مکانیسم حرکت سیال دارای دو بخش کلی هستند:

پمپ های جابجایی غیر مثبت (پمپ های هیدرودینامیکی)
پمپ های جابجایی مثبت

1) پمپ های جابجایی غیر مثبت

پمپ های گریز از مرکز در انواع مختلف جریان شعاعی ، جریان محوری و جریان مختلط نمونه های عملی پمپ های جابجایی غیر مثبت هستند. با توجه به این که پمپ های جابجایی غیر مثبت قادر به تحمل فشار زیاد نیستند ، به ندرت در صنعت هیدرولیک مورد استفاده قرار می گیرند و معمولاً برای انتقال اولیه مایعات از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده می شوند.

به طور کلی پمپ های جابجایی غیر مثبت برای سیستم های کم فشار و فشار بالا با حداکثر ظرفیت فشار 250-300 psi مناسب هستند. در پمپ های جابجایی غیر مثبت به دلیل ضعف زیاد بین تیغه های چرخان و ساختار ثابت ، خروجی پمپ و همچنین سرعت چرخش شافت به مقاومت خارجی سیستم بستگی دارد و مایع تمایل به حرکت در جهت مقاومت کمتر دارد. .

پمپ های جابجایی غیر مثبت با افزایش مقاومت بار و افزایش فشار در حین انسداد ، جریان خروجی را کاهش می دهند. در این حالت جریان خروجی به صفر می رسد. به همین دلیل از پمپ های گریز از مرکز برای پمپاژ آب شهری و صنعتی استفاده می شود. زیرا در صورت مصرف حداکثر ، فشار به حداقل می رسد و در صورت کمترین مصرف حداکثر فشار وجود دارد. پایین بودن هزینه های تولید و نگهداری ، سهولت کار ، قابلیت اطمینان بالا و سر و صدای کم را می توان از مزایای پمپ های جابجایی ناخواسته دانست.

 

پمپ دنده هیدرولیک

2) پمپ های جابجایی مثبت

پمپ های جابجایی مثبت ، که به طور گسترده در صنعت هیدرولیک مورد استفاده قرار می گیرند ، پس از هر چرخش شافت پمپ و امکان غلبه بر فشار ناشی از بارهای مکانیکی سیستم و همچنین مقاومت در برابر جریان سیال به دلیل اصطکاک ، مقدار مشخصی از مایعات را به سیستم هیدرولیک تأمین می کنند. آنها ارسال می کنند.

مزایای استفاده از پمپ های جابجایی مثبت در مقایسه با انواع جابجایی غیر مثبت: 1 - امکان کار در فشارهای بالا (حداکثر 10،000 PS و بالاتر) 2- ابعاد کوچک و جمع و جور 3 - راندمان حجم بالا 4- تغییر کوچک در راندمان فشار برنامه ریزی شده 5 - انعطاف پذیری بالا (قابلیت کار در انواع طیف گسترده ای از فشارها و سرعت مورد نیاز است.) پمپ های هیدرولیک جابجایی مثبت به سه نوع اصلی زیر تقسیم می شوند:

الف) پمپ های دنده ای

ب) پمپ های پره

ج) پمپ های هیدرولیک پیستونی

د) پمپ های دیگر مانند پیستونی

هر پمپ جابجایی هیدرولیک  مثبت در طرح های مختلفی ارائه می شود. به عنوان مثال ، پمپ های پره و پیستون می توانند ثابت یا جابجایی متغیر باشند. در پمپ های جابجایی ثابت میزان پمپ مایع به چرخش فردی محور استاتور بستگی دارد ، در حالی که در پمپ های جابجایی متغیر با تغییر رابطه بین اجزاء پمپ می توان مقدار فوق را افزایش یا کاهش داد.

اما باید توجه داشت که پمپ فشار ایجاد نمی کند بلکه باعث ایجاد جریان می شود. در واقع در سیستم هیدرولیکی فشار میزان مقاومت تولید شده در برابر پمپ خروجی را نشان می دهد. به عنوان مثال ، اگر پمپ پمپ با جابجایی مثبت وارد جو شود ، اگرچه یک جریان سیال ایجاد می شود ، از آنجا که مقاومت در برابر جریان وجود ندارد ، در پریز بالاتر از فشار اتمسفر هیچ فشاری وجود نخواهد داشت.

در مقابل ، اگر خروجی نامتناهی آن کاملاً مسدود شده باشد ، از نظر تئوری در برابر جریان تشکیل می شود ، بنابراین جایی برای جابجایی مایع وجود دارد که از طریق دریچه ایمنی از اجزای سیستم هیدرولیک محافظت کند. تنظیم شیر فشار سیستم سیستم مسیر جریان را به مخزن باز می کند و حداکثر سطح فشار را در مدار محدود می کند.

در نتیجه می توان دریافت که جریان خروجی پمپ جابجایی مثبت (صرف نظر از نشت داخلی پمپ داخلی) ثابت است و به فشار سیستم بستگی ندارد. بنابراین اگر جایی برای جابجایی آن وجود ندارد (مانند خاموش کردن شیر در هنگام رسیدن ماشه به انتهای ریل) یا اگر بار خیلی زیاد است ، از شیر کنترل فشار (شیر ایمنی) برای محافظت از پمپ ها استفاده کنید. جابجایی مثبت هیدرولیک برای فشار اضافی مورد نیاز است. پمپ های جابجایی مثبت با توجه به نوع حرکت اجزای داخلی (چرخشی) یا قابل تعویض تقسیم می شوند و در طیف گسترده ای از طرح های مختلف به شرح زیر ارائه می شوند.

همچنین بخوانید : جک هیدرولیک چیست؟




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نویسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ رسمی پریما جهانگیری و آدرس parimax.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 24
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 30
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 30
:: بازدید ماه : 70
:: بازدید سال : 172
:: بازدید کلی : 1011